Home » Uncategorized » Chyba to coś dla ciebie: glukozamina i warto spróbować?

Chyba to coś dla ciebie: glukozamina i warto spróbować?

stawy

I wy także szukacie opinii o produkcie Glukozamina. I to nie powinno nikogo zdziwić, bo gdy należy nabyć produkt, to warto znać opinie innych konsumentów. Ale jednak opinie te bywają zdecydowanie różne. Jedni wychwalają Glukozamina a inni zdecydowanie przeciwnie. Może komentarze pod tym tekstem ułatwią wam uzyskać swoje zdanie. Zdecydowanie często to zdanie innych kolegów i koleżanek przeważa o tym czy kupimy czy nie. Zapraszam do komentowania.
Zacznijmy pisać od tego, że ból stawów jest na ogół następstwem zwichnięcia czy też skręceń stawów. Często jednakże ból stawów to sygnał rozwijającej się choroby. Mogą one sygnalizować nam, że następują zmiany zwyrodnieniowe. Następuje wtenczas systematyczne zużywanie się stawu, co objawia się właśnie bólami.
A przechodząc do tematu – opiszmy glukozamina.
  Dawkowanie
Porcja produktu zalecana do spożycia w ciągu dnia:1-3 tabletki dziennie, przed posiłkiem, popijając duża ilością wody.Nie należy przekraczać zalecanej porcji dziennej w ciągu dnia. Przechowywać w temperaturze pokojowej, w miejscu niedostepnym dla małych dzieci. Chronić przed światłem i wilgocią. Suplementy diety nie powinny być stosowane jako substytut zróżnicowanej diety. Zrównoważony sposób odżywiania sie i zdrowy sposób życia są ważne.
  Przeciwwskazania
Nie wskazane dla: dzieci, kobiet w ciąży i karmiących piersią i osób uczulonych na skorupiaki albo jakikolwiek składnik preparatu. W razie wątpliwości należy skonsultować się z lekarzem albo farmaceutą.
  Opis
Glukozamina to także organiczny związek chemiczny pochodzenia naturalnego. Może być obecna w muszlach skorupiaków, kościach zwierzat, szpiku kostnym. Może być również skladnikiem chrząstki stawowej, istotnym dla fizjologicznych i mechanicznych właściwości tej tkanki. Może być zaangażowana w powstawanie i regenerację chrząstki poprzez naturalne pobudzanie produkcji mazi stawowej. Glukozamina wspomaga właściwą ruchomość stawów. Chrząstka stawowa pozbawiona może być naczyń krwionośnych, a jej odżywianie możliwe może być jedynie za pomocą płynu stawowego (mazi stawowej), zawierającego m.in. glukozaminę. Kiedy organizm nie dysponuje wystarczającą ilościa glukozaminy, maź staje się rzadsza i bardziej wodnista, nasze stawy nie są wystarczająco „smarowane” i stają się bardziej podatne na uszkodzenia. W przypadku uszkodzeń aparatu ruchu, które powstają w procesie starzenia, nadmiernego ścierania się powierzchni ciernych stawów (np. u sportowców), zerwania więzadła itp. czesto dochodzi do niedoborów glukozaminy, co może powodować dolegliwości bólowe i zaburzenia funkcji ruchowych. Przeciętna skutecznia dieta zawiera niewiele glukozaminy, i dlatego jej wzbogacenie tym składnikiem może być ważne.
Dbanie o własne nasze stawy i nasze kości i mięśnie pomoże ci zachowanie zdrowia w dalszym życiu. Skoro wyobrazimy sobie kręgosłup jako rurę, to również kręgi jesteśmy w stanie sobie wyobrazić jako nałożone jeden na drugi pierścienie. W centrum każdego kregu znajduje się otwór, poprzez który przebiega nieprzerwany rdzeń. Liczba kręgów może być różna w zależności od przynależności systematycznej kręgowca. Czlek ma 7 kręgów szyjnych, 12 kręgów piersiowych, 5 kręgów ledźwiowych (24 kręgi w ścisłym znaczeniu), 5 kręgów krzyżowych (które w fazie rozwoju płodowego łączą sie w jedną kość krzyżową) i 4 do 5 kregów ogonowych, a zatem od 33 do 34 kręgów.
W poźnym wieku problemy z naszym układem kostno szkieletowym i mieśniowym zaczynają się nasilać. Musimy o tym również pamiętać. Istnieje niewiele ściśle określonych dolegliwości mięśni charakterystycznych dla starszego wieku, a jedna z nich może być wtrętowe zapalenie mięśni (inclusion body myositis, IBM). Będąc obok zapalenia wielomięśniowego i zapalenia skórno-mięśniowego trzecią co do częstości miopatią zapalną, może być wymieniane jako najczęstsza nabyta miopatia po 50. r.ż.. Dolegliwość dotyczy głównie mężczyzn. Na obraz kliniczny dolegliwości składaja się powoli postępujący przebieg, zanik mięśni przedramienia z osłabieniem zginaczy i prostowników palców i znacznego stopnia zanik mięśni czowrogłowych ud i zginaczy grzbietowych stopy. Ponadto wcześnie wystepuje zniesienie odruchów skokowych i osłabienie pozostałych odruchów.
Wciaż jeszcze parę slów o stawach. Wskazane są: marchewka, kapusta, ogórki, por, brokuł, pietruszka, buraki, seler, kiełki, jagody, żurawina, truskawki (również mrożone), cytrusy, owoce dzikiej róży. To także źródła antyoksydantów (m.in. beta-karotenu, witaminy C, flawonoidów). Zapobiegają one rozwojowi procesu zwyrodnieniowego i opóźniają starzenie się stawów. Witamina C może być również niezbędna do wytwarzania kolagenu, który buduje chrząstkę, poprawia stan tkanki łącznej i odpowiada za kondycję stawów i ścięgien. Dobroczynny wplyw na nasze stawy maja też czosnek i cebula. Zawierają związki siarkowe, które hamują wytwarzanie hormonow podtrzymujących stan zapalny. Stawy, to także najbardziej ruchome połączenia kości. Składają się z jamy stawowej, błony włóknistej i błony maziowej torebki stawowej, chrzastki stawowej i ludzkie kości wchodzących w skład stawu. Chrząstka pokrywająca ludzkie kości pełni rolę amortyzatora. Kiedy nie mniej jednak w chrząstce pojawiają się ubytki, staw przestaje sprawnie funkcjonować. Ból stawów i ludzkie kości często uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Skoro przyczyną bólu w tkankach z których zbudowane są nasze stawy może być zwyrodnienie stawu czy może dolegliwość reumatyczna, to także w tkankach stawowych zachodzą procesy degradacyjne, wskutek których nasze stawy stają się sztywne, tracą swą wilgotność i sprężystość. Przyczyną dolegliwości związanych ze stawami i kośćmi może być siedzący sposób życia i niewlaściwe odżywianie. Niestrawione posiłki gniją tworząc toksyny, które osadzają się w stawach. Nasze stawy tracą elastyczność i zaczynamy odczuwać bóle. Toksyny “wędrują” wzdłuż kręgosłupa do ramion, szyi, barków i palców rąk. Spróbujcie pokręcić głową a usłyszycie chrupanie – to także kryształki toksycznych kwasów, które, usadowiły sie w kregosłupie. Tutaj dowiesz się jak pozbyć się tego obciążenia w sposób prosty.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: